چرا ایمپلنت دندان را انتخاب کنیم؟
نوشته شده توسط : fateme

مزایای درمان ایمپلنت دندان با بهترین دکتر ایمپلنت در شمال تهران

از دست دادن یا از کار افتادن دندان ها می تواند بر اعتماد به نفس و زندگی روزمره شما تأثیر منفی بگذارد، از جمله آنچه می توانید بخورید. ایمپلنت یک راه حل محبوب و طولانی مدت است که می تواند لبخند شما را بازگرداند.

     راه حل طبیعی: ایمپلنت های دندانی پایه های تیتانیومی هستند که در استخوان فک ثابت می شوند. استخوان به تدریج با ایمپلنت ترکیب می شود و آن را محکم و ایمن می کند تا بتواند مانند یک دندان طبیعی عمل کند.
     ایمپلنت ها با روکش (دندان مصنوعی) که با سایه، شکل و اندازه دندان های باقیمانده شما مطابقت دارد، پوشانده می شود و باعث می شود احساس راحتی و طبیعی به نظر برسد.
     ثابت و ماندگار: ایمپلنت ها یک راه حل ثابت و طولانی مدت هستند که می توانند 10 سال یا بیشتر دوام بیاورند، البته تا زمانی که به درستی از آنها مراقبت شود. از آنجایی که ایمپلنت ها یک راه حل ثابت هستند، لازم نیست نگران برداشتن آن ها برای خوردن یا خواب باشید و خطر افتادن آن ها وجود ندارد.
     از تحلیل استخوان جلوگیری می کند: وقتی دندانی را از دست می دهید، استخوان فک زیر آن کوچک می شود زیرا دیگر توسط ریشه دندان تحریک نمی شود. با گذشت زمان، این می تواند شکل صورت شما را تغییر دهد و باعث شود پیرتر از آنچه هستید به نظر برسید. ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی فک را تحریک می کنند و از تحلیل استخوان بیشتر جلوگیری می کنند.


     از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید: اگر دندان هایتان از دست رفته است، ممکن است برای خوردن غذاهای جویدنی یا سفت مانند سیب، سبزیجات ترد و برخی گوشت ها دچار مشکل شوید. ایمپلنت‌های دندانی بایت شما را باز می‌گردانند و به شما امکان می‌دهند به درستی بجوید، بنابراین می‌توانید بیشتر از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید.
     بدون نیاز به تهیه دندان های سالم: بر خلاف برخی درمان ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته، ایمپلنت های دندانی نیازی به آماده سازی هیچ یک از دندان های سالم  شما ندارند.

 

 
 
 
نوع ایمپلنتتوضیحات

ایمپلنت اندواستیل(Endosteal Implant)

ایمپلنت ساب پریواستیل (Subperiosteal Implant)

 ایمپلنت زوکرونیا(Zirconia Implant)

 ایمپلنت ایمپلنت (Biological Implant)

 ایمپلنت های دندان مصنوعی (All-On-4 Implant)

رایج ترین نوع ایمپلنت دندان است که به شکل پایه های کوچک و گردی است که عمدتا از جنس تیتانیوم ساخته می شوند. این ایمپلنت ها در داخل استخوان فک قرار می گیرند و با بافت استخوانی جوش می خورند.

 برای افرادی مناسب است که استخوانی مناسب و مقاوم ندارند. این روش به این صورت است که پایه ای فلزی بر روی استخوان و زیر لثه قرار میگیرد و روکش های دندان روی آن قرار میگیرند.

نوع جدیدی از ایمپلنت دندان است که از جنس زوکرونیا ساخته می شود. زوکرونیا یک ماده سرامیکی است که بسیار محکم و بادوام است. این ایمپلنت ها معمولاً برای افرادی که آلرژی به فلزات دارند یا استخوانی ضعیف دارند توصیه می شود.

ایمپلنت های بیولوژیکی ایمپلنت هایی هستند که از مواد طبیعی مانند استخوان یا غضروف ساخته می شوند. این ایمپلنت ها معمولاً برای افرادی که استخوان فک کافی ندارند یا شرایط پزشکی خاص دارند توصیه می شوند.

ایمپلنت های دندان مصنوعی یک روش سریع و آسان برای جایگزینی تمام دندان های یک فک است. این روش از چهار ایمپلنت برای پشتیبانی از یک پروتز دندان استفاده می کند

 

انتخاب نوع ایمپلنت مناسب به عوامل مختلفی مانند وضعیت استخوان فک، سلامت عمومی بیمار و بودجه بیمار بستگی دارد. دندانپزشک متخصص ایمپلنت می تواند با توجه به این عوامل بهترین گزینه را برای بیمار توصیه کند.





:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 109
|
تعداد امتیازدهندگان : 36
|
مجموع امتیاز : 36
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: